Volvo: Κίνδυνος να τιναχθούν όλα στον αέρα

0
796

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο της Geely για την «απόβαση» επί ευρωπαϊκού εδάφους μέσω της συγχώνευσης που ανακοινώθηκε με την Volvo η οποία όπως φαίνεται θα είναι το «όχημά» της για να βρεθεί άμεσα στις αγορές όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα κινέζικα οχήματά της που θα διατίθενται σε άκρως δελεαστικές τιμές με απώτερο στόχο να μειώσει το υπέρογκο χρέος της το οποίο διπλασιάστηκε πριν λίγους μήνες!

Παράλληλα η Geely μετά την ανακοίνωση της συγχώνευσης με την Volvo ξεκίνησε τις online πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα τονίζοντας μάλιστα μέσω κάποιου υψηλόβαθμου στελέχους της ότι με αυτό τον τρόπο οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έρθουν σε απευθείας επαφή με τους πελάτες υπονοώντας ότι το δίκτυο των επίσημων εμπόρων σιγά-σιγά θα σβήνει…

Ειδικότερα ο Victor Yang ξεκαθάρισε πως η εταιρεία της Volvo προσπαθεί να δημιουργήσει ένα δικό της «κανάλι» απευθείας πωλήσεων αυτοκινήτων παρακάμπτοντας τους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της τους οποίους όμως και χρησιμοποιεί για τα test-drive των πελατών με εκκίνηση από τα σπίτια.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της Geely, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Η προώθηση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου θα επιτρέψει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να προσεγγίσουν απευθείας τους πελάτες μέσω πωλήσεων και μάρκετινγκ και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν εμπειρία εάν θέλουν να συνεχίσουν να το κάνουν στο μέλλον.»

Κίνδυνος να τιναχθούν όλα στον αέρα

Τα οικονομικά στοιχεία του κινεζικού κολοσσού δείχνουν ότι εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνος για όλες τις μάρκες καθώς το χρέος της Geely στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2019 ανήλθε σε 8,1 δισ. δολάρια και ήταν διπλάσιο σε σχέση με το χρέος του κινεζικού κολοσσού τον Σεπτέμβριο του 2018.

Δηλαδή μέσα σε 12 μήνες το χρέος του ομίλου εκτινάχθηκε και σίγουρα λόγω του κορωνοϊού αλλά και προβλημάτων που προκύπτουν στις εμπορικές σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας είναι πολύ πιθανό να διευρυνθεί περαιτέρω με ανυπολόγιστες συνέπειες! Από τη συγχώνευση ο κινεζικός κολοσσός θα επιταχύνει τις οικονομικές και τεχνολογικές συνέργειες και ο κινέζος δισεκατομμυριούχος Li Shufu ελπίζει ότι θα μειώσει το χρέος του και θα συνεχίζει να το εξυπηρετεί…

Να υπενθυμίσουμε ότι η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να την απορροφήσει ώστε να εισαχθούν στο χρηματιστήριο του Χονγκ-Κονγκ και ίσως και της Στοκχόλμης. Η συγχώνευση της Geely με τις Volvo και Lynk αποτέλεσε μια «θετική» είδηση για τις κινεζικές μάρκες  ωστόσο η απορρόφηση της Volvo έχει ανησυχήσει ακόμη και τους πλέον ένθερμους υποστηρικτές της μάρκας.

Η κινεζική Geely είναι ήδη εισηγμένη στην αγορά του Χονγκ Κονγκ ενώ αντίθετα η Volvo, αντιθέτως, εγκατέλειψε πριν από 18 μήνες την προσπάθεια να εισαχθεί στο χρηματιστήριο ως ανεξάρτητη εταιρεία.

Η απόπειρα της Volvo συνέπεσε με μια περίοδο στη διάρκεια της οποίας εντείνεται στον κλάδο η τάση για συγχωνεύσεις με σκοπό τη δημιουργία ισχυρότερων και μεγαλύτερων βιομηχανιών ικανών να ανταγωνιστούν στο διεθνές τοπίο. Η Volvo επιμένει ότι  θα διατηρήσει τη «διακεκριμένη ταυτότητά» της αλλά προφανώς το αφεντικό της φαίνεται ότι έχει άλλα σχέδια καθώς έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα υπάρξει «πάντρεμα» όλων των μοντέλων που θα παράγει η νέα εταιρεία σε Ευρώπη και Κίνα.

Πάντως πέραν των προβλημάτων που καταγράφονται στην κινεζική αγορά με αρνητικό ρεκόρ πτώσης ο κινεζικός όμιλος βρίσκεται και αντιμέτωπος με τα νέα αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 που έχει θέσει η ΕΕ και είναι πολύ δύσκολο να πετύχει η Volvo αλλά και οι άλλες κινεζικές μάρκες!

Σύμφωνα με μελέτη της PA Consulting το πρόστιμο με το οποίο είναι πιθανό να βρεθεί αντιμέτωπη η Volvo το 2021 ανέρχεται σε 27,6% του συνόλου των κερδών προ φόρων της εταιρείας! Δηλαδή πάνω από το ¼ της κερδοφορίας της θα καταβληθεί για να αποπληρωθούν τα πρόστιμα της εταιρείας στην ΕΕ εξαιτίας των μέσων υψηλών εκπομπών ρύπων που παράγουν τα αυτοκίνητά της γεγονός που θα αποτελέσει μεγάλο πλήγμα στην ανάπτυξη νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

newsauto.gr 

term_id; ?>