Το καινούργιο Nissan Juke είναι διεκδικητής της κορυφής στα μικρά SUV

0
66

Το Juke είναι ένα σημαντικό μοντέλο όχι μόνο για τη Nissan αλλά συνολικά για την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς είναι αυτό που στην ουσία δημιούργησε την κατηγορία των μικρών ή αλλιώς και B-SUV.

Και ενώ πριν από σχεδόν μια δεκαετία που είχε παρουσιαστεί δεν είχε ουσιαστικά αντίπαλο σήμερα η άρτι αφιχθείσα καινούργια γενιά του θα βρει απέναντί της περισσότερους από 20 εκπροσώπους της κλάσης.

Πώς ξεχωρίζει μέσα σε αυτήν την υπερ- προσφορά μικρών SUV το νέο Juke; Μα συνδυάζοντας στοιχεία που χαρακτήριζαν το στυλ του αρχέτυπου και εξασφάλιζαν την άμεση αναγνώρισή του με αυτά που επιτυγχάνουν στην προσαρμογή στα δεδομένα του παρόντος αλλά και του (άμεσου) μέλλοντος.

Στα πρώτα συγκαταλέγεται η διαμόρφωση της οροφής που του εξασφαλίζει το σπάνιο για την κατηγορία στυλ κουπέ, οι μεγάλοι στρογγυλοί προβολείς, τα φουσκωμένα φτερά και οι γραμμές της πέμπτης πόρτας. Στα δεύτερα η εμφατική νέα μάσκα των Nissan και η αύξηση όλων των διαστάσεών του -το μήκος του πλέον φτάνει τα 4,21 μέτρα, που το κάνει να δείχνει πιο ώριμο και στιβαρό. Ταυτόχρονα διαθέτει και χαρακτηριστικά, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις ράγες της οροφής, που τονίζουν αυτό το επιθυμητό off road look.

Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις σε συνδυασμό και με το αυξημένο μεταξόνιο απάλειψαν ένα από τα πιο σημαντικά μείον του μοντέλου της πρώτης γενιάς: τους περιορισμένους χώρους, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Έτσι το καινούργιο Juke είναι σαφώς πιο ευρύχωρο, τόσο που μπορεί να παίξει με όχι πολλούς συμβιβασμούς και το ρόλο του (μικρού) οικογενειακού μοντέλου. Ειδικά από τη στιγμή που και το πορτμπαγκάζ του έχει μεγαλώσει στα 422 λίτρα και -πολύ σημαντικό αυτό- έχει διευρυνθεί και το πλάτος του ανοίγματός του που καθιστά τη φόρτωση πιο εύκολη.

Από κει και πέρα το εσωτερικό του νέου Juke είναι νεανικό και ποιοτικό, με μια upper class αίσθηση χάρη και στα μαλακά του πλαστικά και με μια μεγάλη οθόνη αφής 8,0 ιντσών στο κέντρο ταμπλό που αποτελεί το κέντρο του infotainment, που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις διασύνδεσης, την ίδια στιγμή που αρκετά από τα συστήματα υποβοήθησης είναι στάνταρ ακόμα και στη βασική έκδοση Energy.

Οι πιο πλούσιες είναι οι Acenta και η N-Connecta που κατά την άποψή μου έχουν ακόμα καλύτερη σχέση τιμής απόδοσης, ενώ η κορυφαία N- Design έχει και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Επίσης, από τη N-Connecta και πάνω υπάρχουν και τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Standard και Sport, ώστε ο οδηγός να επιλέξει αυτό που του ταιριάζει καλύτερα στην περίσταση.

Συνολικά το Juke είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και ισορροπημένο στο δρόμο, με απόλυτα ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, με μια αμεσότητα στις αντιδράσεις και με έναν καλό έλεγχο των κλίσεων αλλά και των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση, που την ίδια στιγμή εξασφαλίζει και ένα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.

Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να το τοποθετήσει όπως τον βολεύει καλύτερα στο δρόμο, προκειμένου να κινηθεί αρκετά γρήγορα. Ειδικά αν εκμεταλλευτεί και το κιβώτιο των 6 σχέσεων με τον άμεσο και ακριβή επιλογέα, ώστε να διατηρεί τον κινητήρα στη μεσαία περιοχή στροφών όπου βρίσκεται στο στοιχείο του.

Ο τρικύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών και των 117 ίππων έχει εξελιχθεί ειδικά για τη Nissan και προέρχεται από τον τετρακύλινδρο των 1,33 λίτρων που κινεί το Qashqai, αρκετά άλλα μοντέλα της συμμαχίας Renault Nissan και βέβαια και τα προσθιοκίνητα μοντέλα της Mercedes. Είναι ελαστικός από χαμηλά και αρκετά πολιτισμένος, ενώ συνδυάζεται πολύ καλά με το σωστά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο -προαιρετικά είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο.

Εξασφαλίζει ικανοποιητικές για το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό του νέου Juke επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 10,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 180 χλμ./ ώρα), ενώ αποδεικνύεται οικονομικός (επίσημη μέση κατανάλωση κατά NEDC τα 4,8 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα) και με αναλογικά χαμηλές εκπομπές ρύπων (110 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρα).

Το νέο και αξιόλογο Nissan Juke 1.0 είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από τις 17.900 ευρώ.

cnn.gr