ΤΙ ακριβώς σημαίνει το «πράσινο φως» για την κατασκευή του ΒΟΑΚ

0
145

Νέες ανακοινώσεις έγιναν μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής, που αφορούν βασικά το χρονοδιάγραμμα της εκπόνησης της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού, για το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Γιατί για να μη μπερδευόμαστε, αν δεν εκπονηθεί αυτή η μελέτη τίποτα δεν μπορεί να προχωρήσει. Ποιο είναι το νέο λοιπόν;

Είναι ότι το έργο τυπικά πήρε την έγκριση, το «πράσινο φως», από την Διυπουργική επιτροπή για να μπει σε διαδικασία υλοποίησης.

Τελεία. Τελεία και όχι τέλεια.

Τέλεια θα είναι όταν θα δούμε να ξεκινούν οι διαδικασίες.

Οι οποίες για να μην ξεχνιόμαστε, θα είναι δύσκολες και χρονοβόρες.

Η κατασκευή ενός νέου ουσιαστικά δρόμου, δεν είναι μία απλή υπόθεση.

Και φυσικά δεν είναι καθόλου φτηνή υπόθεση.

Είναι θετικό ότι η κυβέρνηση έχει καταλήξει στην εκπόνηση μίας μελέτης για ένα συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ, και όχι σε μία αποσπασματική και συμπληρωματική ανακατασκευή του.

Με νέες χαράξεις όπου απαιτούνται και με πολλά εντελώς καινούρια τμήματα.

Αυτό όμως έχει και τα προβλήματα του.

Όπως για παράδειγμα ότι αυτή η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, θα χρειαστεί τουλάχιστον  δύο χρόνια για να εκπονηθεί, από τη στιγμή που θα αναδειχθεί ο ανάδοχος, δηλαδή από το καλοκαίρι του 2017.

Που σημαίνει ότι οι όποιες διαδικασίες έναρξης της κατασκευής μετατίθενται για τα μέσα του 2019 ή τις αρχές του 2020.

Από εκεί και πέρα θα απαιτηθεί, όπως όλοι παραδέχονται, τουλάχιστον μία δεκαετία για να ολοκληρωθεί ο δρόμος.

Αν όλα πάνε καλά. Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και δικαστικές ή άλλες διενέξεις για τις απαλλοτριώσεις.

Θα πει κάποιος γιατί αυτή η γκρίνια.

Αφού μέχρι τώρα δεν γινόταν τίποτα και τώρα κάτι φαίνεται να κινείται.

Μα αυτό ακριβώς είναι που τονίζεται.

Ότι κάτι φαίνεται να κινείται, είναι θετικό.

Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση με βαρύγδουπες και εσκεμμένα «θολές» δηλώσεις και βαρύγδουπους τίτλους, να δοθεί στον κόσμο η λανθασμένη εντύπωση ότι σε λίγους μήνες θα ξεκινήσει η κατασκευή και σε λίγα χρόνια θα έχουν έτοιμο ένα νέο υπερσύγχρονο δρόμο.

Αυτό για να γίνει θα πάρει πολύ χρόνο ακόμη και απαιτεί πολύ προσπάθεια.

Και πολύ πίεση  από τους κρητικούς προς την κεντρική εξουσία.

Για να μην ξεχαστεί και πάλι το έργο στο δρόμο.