Τα 30′ που μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικής αιμορραγίας κατά 20%

0
90

Μια φινλανδική μελέτη υποστηρίζει ότι έστω και μισή ώρα ελαφριάς σωματικής άσκησης εβδομαδιαίως προστατεύει αποτελεσματικά από υπαραχνοειδή αιμορραγία, την πιο θανατηφόρα διαταραχή της εγκεφαλικής κυκλοφορίας, με τους μισούς πάσχοντες να πεθαίνουν σε διάστημα μόλις τριών μηνών.

Καθώς το σχετικό ποσοστό θνησιμότητας από υπαραχνοειδή αιμορραγία είναι ιδιαίτερα υψηλό, η παγκόσμια επιστημονική κοινότητα βρίσκεται τις τελευταίες δεκαετίες σε πυρετώδεις αναζητήσεις για παράγοντες προδιάθεσης. Μέχρι τώρα, έχει παρατηρηθεί ότι το κάπνισμα και η υψηλή αρτηριακή πίεση αυξάνουν τον κίνδυνο, ωστόσο οι ερευνητικές ενδείξεις για τη θετική επίδραση της σωματικής άσκησης παραμένουν διάσπαρτες.

Στη νέα αυτή μελέτη, λοιπόν, που δημοσιεύθηκε στο Scientific Reports, διερευνήθηκαν οι επιπτώσεις της άσκησης στην υπαραχνοειδή αιμορραγία, μέσα από μια κοόρτη περίπου 70.000 Φινλανδών που προήλθε από την έρευνα πληθυσμού FINRISK. Τα ευρήματά της δείχνουν ότι μόλις μισή ώρα ελαφριάς άσκησης κάθε εβδομάδα, όπως το περπάτημα ή η ποδηλασία, μειώνει τον κίνδυνο υπαραχνοειδούς αιμορραγίας κατά περίπου 5%, με το όφελος να αυξάνεται αναλογικά με την ποσότητα της άσκησης.

«Αντίστοιχα, η μέτρια φυσική δραστηριότητα, όπως μια 30λεπτη βόλτα με τα πόδια ή με το ποδήλατο τέσσερις φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο υπαραχνοειδούς αιμορραγίας κατά 20% ανεξάρτητα από το φύλο και την ηλικία του ατόμου», σημειώνει ο φυσίατρος και επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας, Joni Lindbohm.

Η μελέτη ανέδειξε, επίσης, τα θετικά αποτελέσματα της αυξημένης σωματικής άσκησης σε σχέση με το κάπνισμα και την υψηλή αρτηριακή πίεση, δύο από τους παράγοντες κινδύνου της υπαραχνοειδούς αιμορραγίας. Συγκεκριμένα για τους καπνιστές, διαπιστώθηκε ότι η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο σε διπλάσιο βαθμό από αυτό που ισχύει για τον υπόλοιπο πληθυσμό.

«Παρόλα αυτά δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι το κάπνισμα παραμένει ο κυριότερος παράγοντας κινδύνου για την υπαραχνοειδή αιμορραγία και ότι η διακοπή του είναι η βασική μέθοδος πρόληψης της εν λόγω διαταραχής», αναφέρει ο Δρ. Lindbohm.

Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι, για τους επιστήμονες, το κλειδί για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου υπαραχνοειδούς αιμορραγίας είναι η διακοπή του καπνίσματος, η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και η τακτική σωματική άσκηση.

Πηγή: ygeiamou.gr