«Έπεσαν» οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων το 2018 στην Ευρώπη

0
18

Αισθητή μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2018.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,04%. Οι ευρωπαϊκές ταξινομήσεις ανήλθαν στα 15,62 εκατ. αυτοκίνητα. Η μικρή πτώση αξιολογείται από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες σαν ένα σήμα κίνδυνου γιατί ήρθε μετά από μια ισχυρή ανοδική τάση των πωλήσεων που διήρκεσε τέσσερα χρόνια.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες Jeep, Mitsubishi, Jaguar και Seat ήταν τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά σήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ένωσης ACEA. Οι σημαντικότερες αίτιες για την μείωση των πωλήσεων είναι οι αλλαγές στη μέτρηση της κατανάλωσης και των ρύπων των οχημάτων που προβλέπει το νέο πρωτόκολλο WLTP, οι ανησυχίες για τις εξελίξεις λόγω του Brexit και η κοινωνική αναταραχή στη Γαλλία, μετά τις κινητοποιήσεις του κινήματος κίτρινα γιλέκα. Η ανάλυση των επίσημων στοιχείων δείχνει ότι οι πωλήσεις στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένων των χωρών Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία, αυξήθηκαν κατά 3,3% το 2017 και 6,5% το 2016.

Στις αρχές του 2018 σημειώθηκε ισχυροποίηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2017, αλλά το δεύτερο εξάμηνο επιβραδύνθηκε ο ρυθμός ανάπτυξης της αγοράς. Αρχικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές είχαν προβλέψει ότι η αύξηση των πωλήσεων το 2018 θα κυμανθεί γύρω στο 2%. Πολλά στελέχη των εταιρειών είχαν προειδοποιήσει ότι η πιστοποίηση WLTP, η οποία απαιτεί εκτεταμένες δοκιμές εκπομπών για όλες τις εκδόσεις των μοντέλων μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 2018, θα έπληττε τις πωλήσεις και την παραγωγή. Ωστόσο, μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επηρεάστηκαν σε μεγάλο βαθμό, ενώ άλλες αναγκάστηκαν να αποσύρουν από την αγορά δημοφιλή μοντέλα, αναφέρει το Automotive News Europe.

Οι αντιπρόσωποι και οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσέφεραν γενναιόδωρα κίνητρα για την κυκλοφορία μη πιστοποιημένων μοντέλων κατά τη διάρκεια του περσινού καλοκαιριού, με αποτέλεσμα σε πολλές χώρες να καταγράφουν διψήφιες αυξητικές τάσεις των πωλήσεων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Αυτοί οι μήνες συνήθως είναι οι πιο χαμηλοί σε επίπεδο πωλήσεων λόγω των καλοκαιρινών διακοπών. Ωστόσο, οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν και υποχώρησαν από τον Σεπτέμβριο λόγω της μειωμένης ζήτησης μετά το καλοκαίρι και της έλλειψης πολλών μοντέλων που δεν είχαν πιστοποιηθεί εγκαίρως.

Για άλλη μια χρονιά, τα μοντέλα SUV και crossover, συνέβαλαν καθοριστικά στη ταχύτερη ανάπτυξη αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών, σύμφωνα με στοιχεία της JATO. Οι πωλήσεις στο Jeep, στην Ευρώπη, αυξήθηκαν κατά 56%, σε 168.674 μονάδες, από 108.431 το 2017. Έτσι η αμερικανική φίρμα κατέκτησε την πρώτη θέση στη λίστα των ταχύτερα αναπτυσσόμενων εμπορικών σημάτων. Τα μοντέλα Compass και Wrangler έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη πορεία της μάρκας.

Το SUV Eclipse Cross της Mitsubishi, κατέγραψε 26.000 πωλήσεις. Η συνολική επίδοση της φίρμας ήταν 138.200 αυτοκίνητα, αύξηση 24%. Το 2018, ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Jaguar Land Rover, η οποία αντιμετώπισε οικονομικές απώλειες. Όμως, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις της Jaguar αυξήθηκαν κατά 23%.

Η Seat, συνέχισε τη διψήφια ανάπτυξη της, φθάνοντας το 13%. Το SUV Arona, προτίμησαν 84.000 οδηγοί το 2018. Πέρσι ο πιο ισχυρός πόλος της Seat ήταν το μεγαλύτερο SUV Ateca. Η επιτυχία της Dacia συνεχίστηκε το 2018, καθώς κατέγραψε αύξηση κατά 12%. Πούλησε 519.141 αυτοκίνητα. Σε μεγάλο βαθμό η επιτυχία της οφείλεται στη μεγάλη αύξηση των πωλήσεων του νέου Duster.

Από τα 37 μεγαλύτερα εμπορικά σήματα στην Ευρώπη, 19 παρουσίασαν κέρδη από πωλήσεις. Ωστόσο, η Infiniti, η Lancia / Chrysler, η Land Rover, η Nissan και η Audi είχαν μειώσεις πωλήσεων κατά 10% ή περισσότερο, σύμφωνα με την JATO. Υπήρξαν επίσης ορισμένες αλλαγές στον κατάλογο των κορυφαίων εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη. Η VW είχε ένα ισχυρό έτος, κερδίζοντας 2,7% και διατήρησε εύκολα την πρώτη θέση, ακολουθούμενη από τις Renault, Ford, Peugeot και Opel / Vauxhall, σύμφωνα με την ACEA. Η Fiat έπεσε από τη λίστα με τα κορυφαία 10 σήματα, ενώ η Kia και η Hyundai πέρασαν τη Nissan.

Η Hyundai-Kia ήταν ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος όμιλος στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 4,1%. Οι πωλήσεις της Toyota, συμπεριλαμβανομένης της Lexus, αυξήθηκαν κατά 3,8%. Οι πωλήσεις στα premium επιβραδύνθηκαν το 2018. Η BMW είχε μείωση 1,5% και η Mercedes-Benz έχασε 3,1%. Η Volvo, η οποία είχε άνοδο 6,7%, κυρίως λόγω του νέου SUV XC40, πήρε μερίδιο αγοράς από τις γερμανικές μάρκες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ