Προβλήματα στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων

0
144

H πανδημία του κορωνοϊού έχει φέρει σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια αγορά και κυρίως στην παραγωγή νέων μοντέλων.

Πολλοί κατασκευαστές ήδη έχουν καταστρώσει πλάνα για το πώς θα λειτουργούν μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων που έχουν λάβει όλες σχεδόν οι χώρες της Υφηλίου. Τα πλάνα περιέχουν σαφέστατα τα απαραίτητα πρωτόκολλα ασφαλείας, τα οποία δημιουργήθηκαν αναγκαστικά λόγω του νέου κορωνοϊού. Φυσικά, αυτά διαφέρουν ανάλογα τον κατασκευαστή.

Η Ferrari ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι όποιος εργαζόμενός της το επιθυμεί μπορεί εθελοντικά να περάσει από αιματολογικές εξετάσεις, για να διαπιστώσει εάν είναι θετικός στον κορωνοϊό. Αντίθετα, ο τεχνικός ασφαλείας της General Motors, Jim Glynn σε συνέντευξή του στο πρακτορείο Reuters δήλωσε πως ο αμερικανός κατασκευαστής δεν πιστεύει πως το παραπάνω μέτρο είναι χρήσιμο, ενώ χρησιμοποίησε σαν σημείο αναφοράς τα μέτρα προστασίας που έχει λάβει η Amazon για τους εργαζομένους της στις αποθήκες, με την στιγμιαία μέτρηση της θερμοκρασίας του σώματος, για να εντοπιστούν τυχόν ασθενείς, πριν εισέλθουν στο χώρο εργασίας.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές συγκλίνουν στην ίδια άποψη, ότι τα τεστ θερμομέτρησης , τα ερωτηματολόγια ημερήσιας υγείας, οι γραμμές συναρμολόγησης που επανασχεδιάστηκαν για να κρατήσουν τους εργαζόμενους σε μία απόσταση από 0,9 μ. έως 1,8 μ. και φυσικά οι εκατοντάδες μάσκες και γάντια μπορούν να επιτρέψουν την ασφαλή λειτουργία των εργοστασίων. Ο Αντιπρόεδρος της GM, Gerald Johnson ανακοίνωσε πως η εταιρεία επαναλειτουργεί τα εργοστάσιά της στην Κίνα, χωρίς ωστόσο να πει κάτι για τις ΗΠΑ.

Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει συγκεκριμένες ημερομηνίες επαναλειτουργίας των μονάδων τους, παρόλο που οι αρμόδιοι για την υγεία ανησυχούν για την άρση των μέτρων τόσο νωρίς.

Για παράδειγμα αρκετοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές ελπίζουν τα μέτρα να αρθούν στα μέσα με τέλη Απριλίου, ενώ η FCA, η Honda και η Toyota στοχεύουν να ανοίξουν τις εγκαταστάσεις τους στις ΗΠΑ, την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου. Ένα πάντως είναι σίγουρο. Ο COVID-19 έφερε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία στη χειρότερη θέση, από την οικονομική κρίση του 2008.

Η ζήτηση για νέα μοντέλα έχει καταρρεύσει, καθώς οι κυβερνήσεις επέβαλαν το αναγκαστικό «lockdown» στην Κίνα και στη συνέχεια στην Ευρώπη και ΗΠΑ, ενώ χιλιάδες είναι οι αναγκαστικές απολύσεις.

πηγή: protothema.gr