Πόσες θερμίδες έχουν τα γλυκά των Χριστουγέννων

0
107

Οι μέρες των γιορτών πλησιάζουν, oι νοικοκυρές έχουν ήδη ξεκινήσει τις ετοιμασίες των γλυκών και οι βιτρίνες των ζαχαροπλαστείων και των φούρνων της γειτονιάς έχουν πάρει φωτιά. Μοσχοβολιστά μελομάρονα, αφράτοι βουτυρένιοι κουραμπιέδες, παραδοσιακές δίπλες και γεμιστά τσουρέκια. Και φυσικά την Πρωτοχρονιά, η αγαπημένη μας βασιλόπιτα.

Για να μην μας πιάσει πανικός, ειδικά αν βρισκόμαστε σε δίαιτα η ομάδα του Dr.Psoma Wellness ( www.psoma.gr) μας συμβουλεύει και μας παρουσιάζει τις θερμιδικές αξίες του κάθε γλυκού, και τι πρέπει να προσέξουμε για να τα απολαύσουμε χωρίς τύψεις!

Κουραμπιέδες

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε βούτυρο θεωρούνται τα πιο επιβλαβή γλυκίσματα των εορτών . Έχουν αρκετή ζάχαρη η οποία προσδίδει ανούσιες θερμίδες στον οργανισμό .Αλλά περιέχουν αμύγδαλα τα οποία είναι πλούσια σε πολυακόρεστα λιπαρά, την αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε και ασβέστιο αλλά και αυγά τα οποία αποτελούν πηγή βιταμινών Α, D , φυλλικού οξέος και Β12.

1 μέτριο κομμάτι κουραμπιέ ( 40γρ. ) περιέχει 240 kcal και 9,2γρ λιπαρών κυρίως κορεσμένων

Μελομακάρονα

Θεωρούνται καλύτερο γλύκισμα από ότι ο κουραμπιές, καθώς η πρώτη ύλη για την παρασκευή τους είναι το ελαιόλαδο, το οποίο λειτουργεί ευεργετικά για το καρδιαγγειακό σύστημα. Το ελαιόλαδο είναι η καλύτερη πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών όπως η βιταμίνη Ε και μονοακόρεστων λιπαρών που βοηθούν στην μείωση της LDL χοληστερόλης και στην αύξηση της HDL. Επίσης, το μέλι που περιέχουν είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και στην γενικότερη του οργανισμού. Περιέχουν επίσης καρύδια τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες Β6 και Ε, η οποία τους δίνει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, αλλά και σε ω3 και ω6 λιπαρά Τέλος τα μπαχαρικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή τους όπως είναι η κανέλα ή το γαρύφαλλο έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία καθώς περιέχουν σίδηρο και αντιοξειδωτικές ουσίες, που αν συνδυαστούν με ξύσμα πορτοκαλιού που περιέχει βιταμίνη C βοηθούν στην πιο γρήγορη απορρόφησή του από τον οργανισμό .

1 μέτριο μελομακάρονο (35γρ) περιέχει 190 Kcal , 8γρ λιπαρών

Δίπλες

Αν και είναι τηγανιτό γλύκισμα, ωστόσο περιέχει τα λιγότερα λιπαρά. Καλό θα ήταν κατά το τηγάνισμα τους να χρησιμοποιηθεί ελαιόλαδο το οποίο περιέχει ωφέλιμα μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες. Οι δίπλες περιέχουν ακόμα και μικρή ποσότητα καρυδιών τα οποία περιέχουν και αυτά καλά λιπαρά οξέα και βιταμίνες Β6 και Ε.

Πηγή:Iefimerida