Μήπως τελικά κάτι έχουμε… «χάσει» σε αυτόν τον τόπο;

0
257

Πριν από καιρό είχαμε γράψει ένα άρθρο που είχε προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις, θετικές και αρνητικές.

Το άρθρο είχε τον τίτλο » Μήπως δεν πάει κάτι καλά στα Χανιά;» και είχαμε βάλει το ερωτηματικό, γιατί σαφώς και μπορεί να υπήρχαν διαφορετικές απόψεις και προσεγγίσεις.

Είμαστε υποχρεωμένοι όμως να επανέλθουμε και να αναρωτηθούμε ξανά. 

Μήπως τελικά κάτι έχουμε… «χάσει» σε αυτόν τον τόπο;

Είτε αυτό λέγεται ουσία, προσανατολισμός, ευκαιρίες ή στόχοι…

Προφανώς βέβαια είμαστε υποχρεωμένοι να στοιχειοθετήσουμε τον ισχυρισμό μας.

Καθώς ναι, καταλαβαίνουμε πως είναι βαρύς.

Θα καταθέσουμε τα πιο βασικά επιχειρήματα, καθώς θεωρούμε ότι υπάρχουν αρκετά ακόμη, πέρα από αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω.

Αρχίζουμε από τη μεγάλη χαμένη ευκαιρία του Βόρειου Οδικού Άξονα.

Για πρώτη φορά φαίνεται πως γίνεται μία σοβαρή προσπάθεια, να αποκτήσει επιτέλους και η Κρήτη ένα αξιοπρεπή και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Βέβαια για να μην κρατάμε και μεγάλο καλάθι προσδοκιών, η προσπάθεια αυτή βρίσκεται ακόμη στα πολύ αρχικά της στάδια, στην προετοιμασία ουσιαστικά και είναι άγνωστο εάν θα προχωρήσει και στη φάση της υλοποίησης.

Όμως κάτι έχει αρχίσει να κινείται.

Είναι μία πολύ μεγάλη χαμένη ευκαιρία για το Νομό Χανίων, ότι ένα τμήμα αυτού του αυτοκινητόδρομου, έμεινε τελικά έξω από τον σχεδιασμό του νέου δρόμου.

Αυτό που συνδέει την πόλη των Χανίων με την κωμόπολη της Κισάμου. 

Μπορεί να χρησιμοποιήθηκε ως επιχείρημα για να μην πει στο σχεδοασμό, ο μικρός κυκλοφοριακός φόρτος, υπάρχουν όμως και σοβαρά αντεπιχειρήματα τα οποία κατά την άποψη μας, το υπερκαλύπτουν.

Αυτά είναι η σοβαρή επικινδυνότητα του υφιστάμενου δρόμου, που αποτελεί κυριολεκτικά ένα δρόμο-«καρμανιόλα» καθώς μετράμε δεκάδες νεκρούς σε αυτό το τμήμα και εκατοντάδες τραυματίες, σε πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα.

Ένα δεύτερο σοβαρό αντεπιχείρημα είναι ότι το τμήμα αυτό του δρόμου βρίσκεται στο πιο τουριστικό κομμάτι του Νομού Χανίων, με εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.

Ένα τρίτο αντεπιχείρημα είναι ότι ο δρόμος αυτός οδηγεί στο Δυτικό τμήμα του Νομού Χανίων, όπου υπάρχουν οι τρεις πιο δημοφιλείς και πολυσύχναστες παραλίες, παγκόσμια γνωστές, τα Φαλάσαρνα, ο Μπάλος και το Ελαφονήσι, ενώ ένα τμήμα του δρόμου αυτού πρέπει να το διασχίσει όποιος έχει κατεύθυνση για μία εξίσου δημοφιλή τουριστικής περιοχή, την Παλαιόχωρα.

Και όμως τα Χανιά, ένας Νομός με τέσσερις κυβερνητικούς βουλευτές, με δύο Υπουργούς, δεν κατάφεραν να εντάξουν αυτό το τμήμα στον υφιστάμενο σχεδιασμό του νέου ΒΟΑΚ. 

Η ευθύνη φυσικά δεν είναι μόνο των βουλευτών, αφού και οι υπόλοιποι φορείς του Νομού, δεν κατάφεραν τίποτα παραπάνω, καθώς δεν προσπάθησαν αρκετά(;), δεν έδειξαν την απαιτούμενη πυγμή(;), δεν έπεισαν(;), πάντως κάτι δεν έκαναν σωστά όπως εξάγεται εκ του αποτελέσματος.

Να αφήσουμε όμως το θέμα του ΒΟΑΚ και να πάμε στο θέμα του αεροδρομίου των Χανίων;

Όχι δεν θα αναφερθούμε πάλι στο θέμα της ιδιωτικοποίησής του.

Είναι πλέον κάτι δεδομένο που θα πρέπει να το αποδεχτούμε.

Αυτό όμως δε σημαίνει, πως η εταιρεία που το ανέλαβε, μπορεί να λειτουργεί  με τρόπο ο οποίος, έστω και αν δεν έχει σκοπιμότητα, βλάπτει τα συμφέροντα του Νομού, την «βαριά του βιομηχανία», που είναι ο τουρισμός, αλλά και σε βάρος του ανταγωνισμού, με λιγότερες επιλογές και μεγαλύτερο κόστος για τους πολίτες-χρήστες των υπηρεσιών του.

Το πρόσφατο περιστατικό με την αποχώρηση της εταιρείας RYANAIR και το κλείσιμο της βάσης της(η μοναδική βάση που έκλεισε η εταιρεία σε όλη την Ευρώπη), που ελπίζουμε να είναι μόνο προσωρινή, δείχνει ότι κάποιο πρόβλημα υπάρχει με τη λειτουργία του «Δασκαλογιάννης».

Η κατάργηση της 24ωρης λειτουργίας του, που έχει σαν άμεση συνέπεια την υποβάθμιση του σε χαμηλότερη κατηγορία, είναι ένα δεύτερο επίσης πολύ σοβαρό περιστατικό, το οποίο έλαβε χώρα με διαφορά μόνο λίγων ημερών, από το πρώτο.

Τι έκαναν για αυτό οι φορείς των Χανίων;

Πέρα από μία σκληρή ομολογουμένως ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη κ.Απόστολου Βουλγαράκη, δεν είδαμε κάτι άλλο να γίνεται. 

Δεν απασχολεί άραγε σαν θέμα; Δεν προβληματίζει; Και τα δύο περιστατικά δεν επηρεάζουν με διαφορετικό τρόπο και τον τουρισμό και την τοπική οικονομία; 

Να μείνουμε μόνο σε αυτά τα δύο επειδή είναι και τα πιο πρόσφατα.

Όπως γράφουμε και παραπάνω σαφώς και υπάρχουν πολλά ακόμη επιχειρήματα, τόσο στον τομέα της τοπικής οικονομίας, όσο και στο θέμα των υποδομών, που δείχνουν ότι υπάρχει ένας εφησυχασμός, μία αδράνεια σε πολλά ζητήματα, που έχουν σαν αποτέλεσμα να πηγαίνει ένας ολόκληρος Νομός ,με γοργά βήματα προς τα πίσω, αντί να «τρέχει» κάνοντας άλματα μπροστά, προς το μέλλον.

Γι αυτό εμείς θα επιμείνουμε, να ρωτάμε:

Μήπως κάτι δεν πηγαίνει καλά στα Χανιά;

Μήπως κάτι έχουμε… «χάσει» σε αυτόν τον τόπο; 

Όχι γιατί θέλουμε να κάνουμε ζημιά στον τόπο μας, αλλά γιατί πραγματικά με ενδιαφέρον για το Νομό, θέλουμε να δούμε αυτούς που έχουν την ευθύνη, όχι ένα ή δύο, αλλά όλους, να πάρουν επιτέλους με στιβαρότητα το «μέλλον μας στα χέρια τους» και να μας οδηγήσουν με τολμηρά βήματα, επιτέλους μπροστά. 

Μανώλης Κονσολάκης