Με το Corsa-e η Opel κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση

0
192

Οι προϋποθέσεις προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να αρχίσει να καθιερώνεται στη συνείδηση των οδηγών- καταναλωτών είναι τα EVs (Electric Vehicles- ηλεκτρικά αυτοκίνητα) να είναι πρακτικά -στην πράξη να έχουν ικανοποιητική αυτονομία- και όσο το δυνατόν οικονομικά πιο προσιτά.

Στην περίπτωση του Opel Corsa-e, ενός αυτοκινήτου που θα διανύει αστικά ένα μεγάλο ποσοστό των χιλιομέτρων του, το πρώτο έχει επιτευχθεί, μιας και η αυτονομία των 337 χιλιομέτρων που εξασφαλίζει η μπαταρία του των 50 kWh σου επιτρέπει να μετακινηθείς τουλάχιστον για 2 με 3 ημέρες πριν χρειαστεί να το φορτίσεις εκ νέου.

Η διαδικασία της πλήρους φόρτισης σε Wallbox ισχύος 11 kW -γενικά υπάρχουν πολλές επιλογές διαθέσιμες, έτσι ώστε να βρει κανείς την πλέον κατάλληλη και συμφέρουσα οικονομικά για τις ανάγκες του- διαρκεί 5 ώρες και 15 λεπτά. Σε κοινή οικιακή πρίζα με το στάνταρ φορτιστή ο ρυθμός φόρτισης είναι 10 χιλιόμετρα κίνησης ανά μια ώρα, οπότε μπορείτε να κάνετε τους υπολογισμούς σας.

Πάντως οι μπαταρίες «λατρεύουν» αυτήν την αργή μορφή φόρτισης σε ότι έχει να κάνει με τη φθορά τους στο χρόνο και με την αύξηση του πλήθους των φορτίσεών τους.

Τώρα στα ταξίδια και με την προϋπόθεση πως υπάρχει δίκτυο ταχυφορτιστών -εδώ οι χρεώσεις είναι πάντως υψηλές- το 80% της ενεργειακής χωρητικότητας της μπαταρίας με ισχύ φόρτισης 100 kW και με συνεχές ρεύμα (DC) επιτυγχάνεται μέσα σε 30 λεπτά.

H μπαταρία τροφοδοτεί ένα ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό Corsa-e, όπως διαπίστωσα οδηγώντας το στους δρόμους του Βερολίνου, να μην έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να ακολουθήσει τους ρυθμούς της πόλης.

Στο μποτιλιάρισμα απολαμβάνει κανείς, όσο μπορεί γιατί η όλη κατάσταση είναι όπως όλοι γνωρίζουμε μακροπρόθεσμα εκνευριστική, την ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό και τις πολλές δυνατότητες σύνδεσης εξωτερικών πηγών ήχου που παρέχει το σύστημα infotainment. Φυσικά πλήρεις είναι και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, καθώς και ο εξοπλισμός ασφάλειας και υποβοήθησης.

Σε ότι αφορά το σύστημα κλιματισμού το Corsa-e διαθέτει αντλία θερμότητας που εκμεταλλεύεται τις θερμικές απώλειες του συστήματος πρόωσης προκειμένου να απορροφά όσο το δυνατόν λιγότερη ενέργεια από τη μπαταρία για τη θέρμανση ή την ψύξη του εσωτερικού. Του ποιοτικού και μοντέρνου εσωτερικού με τους καλούς χώρους για τους επιβάτες. Σε σχέση με τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες δεν υπάρχει χώρος κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ -τον καταλαμβάνουν οι μπαταρίες- που κυμαίνεται από τα 267 έως και τα 1.042 λίτρα.

Όταν ο δρόμος ανοίξει το ηλεκτρικό Corsa επιταχύνει ακαριαία και δυναμικά, κάτι άλλωστε που διαφαίνεται και από τα μόλις 8,1 δεύτερα που χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ ώρα. Όσο για την τελική του ταχύτητα περιορίζεται, για λόγους μη γρήγορης εκφόρτισης της μπαταρίας, στα 150 χλμ./ ώρα.

Φυσικά το Corsa-e διαθέτει δυνατότητες ανάκτηση της ενέργειας κατά την επιβράδυνση και μάλιστα σε δύο επίπεδα. Στο πρώτο το μικρό ηλεκτρικό Opel κόβει ρυθμό όπως θα έκοβαν και οι εκδόσεις του με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ στο δεύτερο είναι διπλάσιος, φτάνοντας τα 1,2 μέτρα το δευτερόλεπτα. Κάτι που σου επιτρέπει στην πράξη να χρησιμοποιείς το φρένα μόνο για την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Και ερχόμαστε στο δεύτερο παράγοντα που αναφέραμε από την αρχή, το κόστος αγοράς. Στην Ελλάδα το Corsa-e, με βάση τον αρχικό προγραμματισμό της αντιπροσωπείας της Opel στη χώρας και κοροναϊού πλέον επιτρέποντος, θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές Ιουνίου και σε τιμές που ξεκινούν από τις 31.980 ευρώ.

Πόσο αναμενόμενο με βάση τα δεδομένα των ηλεκτρικών αλλά ιδιαίτερα υψηλό συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις του Corsa. Αν ίσχυε και στη χώρα μας η επιδότηση τω 6.700 ευρώ που ισχύει στη Γερμανία για τα ηλεκτρικά με τιμή αγοράς μέχρι 40.000 ευρώ, τότε θα μπορούσε κανείς να πάρει το Corsa-e με 25.280 ευρώ. Δεν είναι φτηνό αλλά είναι σαφώς πιο ελκυστικό και γίνεται ακόμα πιο πολύ αν στην εξίσωση μπουν και τα σημαντικά πιο χαμηλά λειτουργικά έξοδα.

Ας ελπίσουμε πως θα μπορέσουμε να δούμε ένα τέτοιο σενάριο και στη χώρα μας.

πηγή: cnn.gr