Κρήτη: Μία από τα ίδια για την αγορά την εορταστική περίοδο

0
35

Μικτή ήταν η εικόνα που παρουσίασε η αγορά της Κρήτης κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων του 2018.

Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου – Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).

Πιο αναλυτικά:

Χειρότερα «κινήθηκαν» οι πωλήσεις συγκριτικά με το ίδιο διάστημα το 2017 για το 40,7% των επιχειρήσεων της Κρήτης.

Το 37% των επιχειρήσεων που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι οι πωλήσεις πήγαν καλύτερα, ενώ το υπόλοιπο 22,3% επεσήμανε ότι ο τζίρος του 2018 κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με αυτόν του 2017.

Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας:

* Χαμηλότερος ήταν ο χριστουγεννιάτικος τζίρος για τις μισές επιχειρήσεις 51% σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό του 2017, το οποίο ήταν 42% (με μειώσεις της τάξης του 10%-20%). Ο κλάδος που επλήγη περισσότερο είναι η ένδυση/υπόδηση, ενώ αυτός των τροφίμων ποτών είχε τις μικρότερες απώλειες.

* Αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε μόλις το 18% των επιχειρήσεων. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 24% για όσες επιχειρήσεις απασχολούν μισθωτή εργασία και σε 28,6% για τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια θα λέγαμε ότι περισσότερο χαμένοι ήταν οι αυτοαπασχολούμενοι έμποροι και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις.

* Οπωσδήποτε, σημαντικές διαφοροποιήσεις παρουσιάστηκαν και μεταξύ των πολύ μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στις εμπορικές πιάτσες και οι οποίες συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο μερίδιο του τζίρου.

* Την υποτονική σε τζίρο έναρξη της εορταστικής περιόδου ακολούθησε η πολύ έντονη αγοραστική κίνηση των τελευταίων ημερών. Έτσι, φαίνεται ότι η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (45%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (32%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

* Σχεδόν οι 4 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματά τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό μειωμένο σε σχέση με πέρυσι.

* Τέλος, τα 3/4 των επιχειρήσεων φαίνεται ότι κατάφεραν να καλύψουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.