Η Fiat “ηλεκτρίζει” το 500ράκι

0
213

Νέα εποχή για το μικρότερο μοντέλο της Fiat, με την πρεμιέρα του 500e, μίας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης, που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί από λευκό χαρτί και θα συναρμολογείται στο Τορίνο, με τις υπόλοιπες εκδόσεις (με θερμικά και υβριδικά σύνολα) να συνεχίζουν να κατασκευάζονται στην Πολωνία.

Σχεδιαστικά, το νέο 500e διαθέτει την ίδια γραμμή με τις υπόλοιπες εκδόσεις, αλλά υπάρχουν και ουσιαστικές διαφορές. Όπως, για παράδειγμα, οι παχύτερες κολώνες της οροφής, η εμπρός μάσκα, όπου και απουσιάζει η γρίλια και τα νέα LED φωτιστικά σώματα. Επίσης, το νέο Fiat 500e διαφέρει και στις διαστάσεις, με το μήκος και πλάτος να έχουν αυξηθεί κατά 6 εκατοστά, ενώ μεγαλύτερο κατά 2 εκ. είναι και το συνολικό μεταξόνιο (2.320 mm).

Αισθητικές βελτιώσεις υπάρχουν και στα εντός της καμπίνας, όπου κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διάμετρο 7 ίντσες. Σαφώς και δεν λείπουν τα τεχνολογικά γκάτζετ, όπως το σύστημα Uconnect 5, μέσω του οποίου ο οδηγός και οι επιβάτες μπορούν να συνδεθούν στο διαδίκτυο, αλλά και να συνδέσουν wireless το κινητό τους τηλέφωνο. Το Fiat 500e διαθέτει κάτω από το αμάξωμα ένα ηλεκτρικό μοτέρ 88 kW (120 ίπποι) που συνεργάζεται με μία μπαταρία ιόντων-λιθίου 42 kWh, που προσφέρει σε πλήρη φόρτιση αυτονομία 320 km.

Μιλώντας για φόρτιση, να αναφέρουμε ότι η μπαταρία μπορεί να φτάσει το 80% μέσα σε 35 λεπτά, χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή 85 kW, ενώ ο χρόνος αυξάνεται στις έξι ώρες στην περίπτωση πλήρους φόρτισης μέσω Wallbox 7,4 kW ή τις 14 ώρες σε οικιακή πρίζα. Οι επιδόσεις, σαφώς και δεν αποτελούν σημείο αναφοράς, με το 0-100 km/h να επιτυγχάνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 km/h.

Επίσης, το νέο 500e διαθέτει τρία διαφορετικά οδηγικά προγράμματα (Normal, Range και Sherpa). Στην πρώτη επιλογή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τις εργοστασιακές ρυθμίσεις για κινητήρα και κιβώτιο, στη δεύτερη ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί την τεχνολογία «One Pedal», μέσω της οποίας το 500e εκμεταλλεύεται την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενώ η τελευταία έχει σαν στόχο την αύξηση της αυτονομίας, θυσιάζοντας τις επιδόσεις και την άνεση, απενεργοποιώντας τον κλιματισμό και τη λειτουργία των θερμαινόμενων καθισμάτων.

Το λανσάρισμα του νέου Fiat 500e έχει ήδη ξεκινήσει, με την πρώτη έκδοση «La Prima» να ξεκινά από τις €37.500.

protothema.gr