Γεύμα παρέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece σε δημοσιογράφους των Χανίων-Τι συζήτησαν| φωτο

0
204

Γεύμα με δημοσιογράφους τοπικών ΜΜΕ, είχε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ, παρουσία του Γενικού Διευθυντή Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Γιώργου Βήλου και του Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων, Γιάννη Παπάζογλου.

Ο κ. Τσινέλ είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει απόψεις με τους δημοσιογράφους και να απαντήσει σε μία σειρά από ερωτήσεις, για τα θέματα λειτουργίας του αεροδρομίου, την επέκταση της τουριστικής περιόδου, τη  Ryanair, αλλά και τα Χανιά σαν προορισμό.

Ο κ. Τσινέλ ανακοίνωσε στους δημοσιογράφους, ότι σε συνάντηση που είχε το πρωί, με τον Περιφερειάρχη Κρήτης κ. Σταύρο Αρναουτάκη και τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Απόστολο Βουλγαράκη, συμφώνησαν στην κατ’ αρχήν επέκταση της τουριστικής περιόδου στη Δυτική Κρήτη κατά ένα μήνα(δύο εβδομάδες στην αρχή και δύο εβδομάδες στο τέλος).

O Γενικός Διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Γιώργος Βήλος ανέφερε ότι για το σκοπό αυτό πως έχει ήδη συσταθεί ομάδα εργασίας με τις Ενώσεις Ξενοδόχων Χανίων και Ρεθύμνου. Οι ξενοδόχοι ήδη έχουν συμφωνήσει στην κατ΄αρχήν επέκταση της περιόδου κατά 15 ημέρες. 

Τέλος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ότι παρά την έκπτωση του 50% στα τέλη για τον χειμώνα στο «Δασκαλογιάννης», δεν υπήρξε κανένα απολύτως ενδιαφέρον από αεροπορικές εταιρίες του εξωτερικού.

Πιο αναλυτικά:

Για τη συνάντηση που είχε με τον Περιφερειάρχη και τον Αντιπεριφερειάρχη:

«Θα έρθω και πάλι στα Χανιά πολύ πριν ξεκινήσει η νέα σεζόν. Συζητήσαμε για το πως μπορεί να αυξηθεί η κίνηση στο αεροδρόμιο Χανίων, αλλά και την προοπτική επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν για ένα μήνα, δύο εβδομάδες πριν και δύο εβδομάδες μετά την ήδη υπάρχουσα διάρκειά της. Δεν είναι όμως μόνο θέμα του αεροδρομίου αυτό, αλλά συνολικό ζήτημα τουριστικών υποδομών στα Χανιά, που πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτό, ώστε να αυξηθεί η προσφορά στους λεγόμενους μη τουριστικούς μήνες. Αν δεν βοηθήσουν όλοι, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι μόνοι μας σαν αεροδρόμιο».

Σε ότι αφορά τη RYANAIR, ο κ. Τσινέλ είπε:

«Δεν οδηγεί πουθενά η συζήτηση για την Ryanair. Έχουν την δική τους πολιτική. Εμείς έχουμε διαπιστώσει ότι υπάρχει ζήτηση από πολλές αεροπορικές εταιρίες για την Ελλάδα και ειδικά για τα Χανιά, αλλά τώρα φτιάχνουν τα πλάνα τους».

Για τα χαμηλά νούμερα του αεροδρομίου των Χανίων, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece, τόνισε μεταξύ άλλων:

«Με προβληματίζει όταν ένα αεροδρόμιο δεν αναπτύσσεται όσο και όπως πρέπει. Οι διεθνείς πτήσεις στο «Δασκαλογιάννης» παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 7% με 8%. Στις πτήσεις εσωτερικού υπήρξε όντως μία μεγάλη μείωση λόγω της Ryanair. Κατά μέσο όρο, έχουμε στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αύξηση 12% στις πτήσεις εσωτερικού.

Οπότε, ακόμη και το 7% για τα Χανιά είναι θετικό νούμερο, ακόμη κι αν σαν ποσοστό δεν είναι στις κορυφαίες θέσεις. Γι’ αυτό και θέλω να συζητήσω με τους τοπικούς φορείς για τους λόγους που έχουν μείνει πίσω τα Χανιά σαν προορισμός.

Τα Χανιά όμως φαίνεται πως είναι ένας τουριστικός «μαγνήτης» για τους Σκανδιναβούς και μόνο. Θέλουμε να δούμε και τη διαβάθμιση με την κίνηση των αεροπορικών εταιριών στο «Δασκαλογιάννης». Αυτή τη στιγμή πρώτη είναι η Aegean, μετά η TUI και ύστερα η Ryanair. Εναπόκειται στους φορείς και όχι τόσο σε εμάς να απαντήσουν για το θέμα των επενδύσεων σε τοπικό επίπεδο στον τριτογενή τομέα».

Την ερχόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται νέα συνάντηση με τους τοπικούς φορείς των Χανίων. Για το θέμα αυτό ο κ. Τσινέλ δήλωσε:

«Είναι συνεχείς οι συζητήσεις που έχουμε και οι προτάσεις που γίνονται για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Όλα πρέπει να εκσυγχρονίζονται διαρκώς και αυτή είναι και η επιθυμία των τοπικών κοινωνιών. Αλλιώς δεν μπορούμε να επιτύχουμε επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν. Μπορεί να μην έχουμε αποτέλεσμα φέτος, αλλά αργότερα σίγουρα θα έχουμε. Αυτό θα τονίσει και ο κ. Βήλος στη συνάντηση της επόμενης εβδομάδας. Το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντήσουν οι φορείς είναι ένα… Είσαι στα Χανιά, τι μπορείς να κάνεις, αν είσαι μία οικογένεια με δύο παιδιά;»

Τέλος απαντώντας στην ερώτηση για τα ακριβά τέλη του «Δασκαλογιάννης» σε σχέση με το «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου ο κ. Τσινέλ είπε: 

«Αν η τιμολογιακή πολιτική των αεροδρομίων ήταν το βασικό στοιχείο για να πετάξει κάπου μία εταιρία, τότε καμία δεν θα πετούσε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», που είναι ένα από τα ακριβότερα στην Ευρώπη. Οι εταιρίες δεν προτιμούν ένα αεροδρόμιο επειδή είναι φθηνό. Κοιτάζουν που θα έχουν μεγαλύτερο μεταφορικό έργο, περισσότερο κόσμο και κέρδη από τα εισιτήρια. Δεν είναι η διαφορά τιμής το μείζον για μία εταιρία για να αποφασίσει που θα πάει. Εμείς ακούμε τις απόψεις των εταιριών. Κι όμως, ειδικά για τα Χανιά, παρά το ότι έχουμε βάλει 50% έκπτωση στα τέλη για τον χειμώνα, δεν είχαμε καμία απολύτως ανταπόκριση. Οι εταιρίες ενδιαφέρονται μόνο για την απόδοση και το φόρτο επιβατών του κάθε αεροσκάφους».