ΕΛΜΕ Χανίων: Με προβλήματα το πρώτο σχολικό κουδούνι

0
54

Στην κατάσταση των σχολείων του Νομού Χανίων, αναφέρεται σε ανακοίνωση της η ΕΛΜΕ λίγες ώρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Όπως προκύπτει υπάρχουν αρκετά προβλήματα κυρίως στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Η ανακοίνωση: 

Για την κατάσταση των σχολείων στα Χανιά

Πραγματοποιήθηκε 05/09 συνεδρίαση του ΔΣ στη ΔΔΕ Χανίων για την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του νομού, τη λειτουργία- έγκριση τμημάτων καθώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές και τις προσλήψεις αναπληρωτών. Η εκτίμηση του ΔΣ είναι ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι κυβερνήσεις συνεχίζεται αμείωτη , η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου επιταχύνει τις διαδικασίες, δημιουργεί συνεχώς τετελεσμένα σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των παιδιών αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Η μεταμνημονιακή κανονικότητα των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων καλά κρατεί.

Συγκεκριμένα :
Καταμερισμός μαθητών –τμημάτων – έγκριση ολιγομελών

Έγκαιρα και ακόμη πριν την εφαρμογή της ΥΑ για τις ηλεκτρονικές εγγραφές είχαμε επισημάνει πως στόχος της είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Αυτή είναι η πιο ορατή και μόνιμη επιδίωξη της εκπαιδευτικής πολιτικής των τελευταίων χρόνων, κινούμενη πάντα «στο δρόμο που χάραξε» ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ.

Ο απολογισμός της μέχρι τώρα εφαρμογής της κρίνεται ιδιαίτερα αρνητικός για το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών και το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων τον Ιούνιο, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες.
Η λειτουργία τμημάτων με 27 παιδιά (ειδικά στα σχολεία της πόλης) σε συνθήκες ασφυξίας καταργώντας στην πράξη κάθε εκπαιδευτική διαδικασία αλλά η και μη έγκριση 11 τμημάτων στα ΕΠΑΛ του νομού (ΕΠΑΛ Κισάμου: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος, Διοίκησης και Οικονομίας, Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού, Πληροφορικής στη Β τάξη, Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων, Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων στη Γ΄, ΕΠΑΛ Βρυσών: τμήμα πληροφορικής Β΄ κ Γ΄ τάξη, Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων : Μηχανολογία, Τεχνικός Οχημάτων, Τεχνικός υδραυλικών εγκαταστάσεων και φυσικού αερίου). Νέο χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα και το δημόσιο σχολείο αποτελεί και η «ανακάλυψη» της λεγόμενης συνδιδασκαλίας μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία) στις ομάδες προσανατολισμού Γ Λυκείου που εφαρμόζεται στα επαρχιακά σχολεία, η οποία τελικά λειτουργεί ως «εναλλακτική» μέθοδος «κουρέματος» λειτουργικών αλλά και οργανικών κενών.

Πάγιο αίτημα της ΕΛΜΕ Χανίων είναι η απόλυτη διαφάνεια της κατανομής των μαθητών στα σχολεία, ιδιαίτερα της πόλης. Καλούμε τη ΔΔΕ Χανίων να επανεξετάσει, όπου υπάρχουν ενστάσεις, την κατανομή των μαθητών στα σχολεία παίρνοντας υπόψη τις προτάσεις , τα αιτήματα, τις ανάγκες κάθε σχολείου (παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες κλπ.), έτσι ώστε να εξασφαλιστεί δίκαιος και ισόρροπος τρόπος κατανομής των μαθητών. Να μην προχωρήσουν σε αύξηση των μαθητών στα τμήματα, σε κλείσιμο τμημάτων ,υποβάθμιση σχολείων και να συμβάλλουν την διατήρηση ή και ανάπτυξη των υπαρχόντων τμημάτων με αξιοπρεπείς συνθήκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Υπηρεσιακές μεταβολές

Αυτήν την περίοδο πραγματοποιούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές στα σχολεία του νομού. Με τις γνωστές πλέον συνοπτικές διαδικασίες και μακριά από τον κόσμο της εκπαίδευσης προχωρούν στην υλοποίηση της πολιτικής που επιβάλλει τον δημοσιονομικό κόφτη και τις αυτόματες περικοπές, την πλήρη κινητικότητα και ευελιξία του προσωπικού. Είναι κατανοητό σε όλους ότι η εξοικονόμηση και ο “εξορθολογισμός” στη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού με την κατάργηση του 3ωρου των υπεύθυνων εργαστηρίων, μείωση ειδικοτήτων και τομέων στη ΤΕΕ, οι εγκύκλιοι για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, καθώς και οι κατευθύνσεις και Ο.Π. στα ΓΕΛ, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ, ο ενδιάμεσος χαρακτηρισμός παρακολουθούντων των ΕΠΑΛ, οι εγκύκλιοι για τα ξενόγλωσσα τμήματα, η αλλαγή ωρολογίων προγραμμάτων, οι αλλαγές με τις ηλεκτρονικές εγγραφές οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στοχεύουν στην ελαχιστοποίηση των κενών, στη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών.

Για άλλη μία χρονιά οι μεταθέσεις είναι ελάχιστες, οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί να πολλαπλασιάζονται ενώ συνάδελφοι να βρίσκονται σε καθεστώς ομηρίας (διάθεση του ΠΥΣΔΕ) για πολλά χρόνια και οι οργανικές θέσεις να δίνονται με το σταγονόμετρο – ενώ όλοι γνωρίζουμε ότι κανείς δεν περισσεύει.

Αναπληρωτές

Ο εμπαιγμός όλων των κυβερνήσεων σε βάρος των χιλιάδων αναπληρωτών κλιμακώνεται. Οι 10000 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών που είχαν δρομολογηθεί τον περασμένο Απρίλιο για τις 2 επόμενες χρονιές, ως αποτέλεσμα του παρατεταμένου – αποφασιστικού αγώνα μόνιμων και αναπληρωτών για μόνιμους διορισμούς, ακυρώνονται! Αντί αυτών, ανακοινώνονται προσλήψεις ειδικών φρουρών… Οι ελάχιστοι (σχετικά με τις ανάγκες) διορισμοί στην ειδική αγωγή, συνεχώς αλλάζουν ημερομηνία, ενώ τα κενά στην εκπαίδευση (πρωτοβάθμια + δευτεροβάθμια) έχουν εκτοξευτεί στις 30000. Η κατάσταση για το δημόσιο σχολείο και ιδιαίτερα της επαρχίας θα επιδεινωθεί το επόμενο διάστημα μετά και την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης με την οποία καταργεί οποιουδήποτε κίνητρο για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ώστε να επιλέξουν τα συγκεκριμένα σχολεία, σε συνδυασμό με τη μεγάλη χιλιομετρική τους απόσταση από την πρωτεύουσα του νομού, το υψηλό κόστος ζωής ,τους εξαθλιωμένους μισθούς, την έλλειψη στέγης και την αδιοριστία έχουν ως αποτέλεσμα, κάθε χρόνο, τα σχολεία να υπολειτουργούν λόγω υποστελέχωσης και να αυξάνεται η μαθητική διαρροή.

Αποτελεί πραγματικά εμπαιγμό η πρόσφατη πρόσληψη αναπληρωτών ειδικά στο νομό Χανίων. Παρά τις διαβεβαιώσεις η πολιτική ηγεσία προσλαμβάνει συνολικά 87 εκπαιδευτικούς (Γενική Αγωγή, Ειδική Αγωγή, Παράλληλη στήριξη) όταν κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς στα Χανιά εργάστηκαν στα σχολεία του νομού 320 εκπαιδευτικοί. Τα τεράστια κενά παραμένουν , παρά την επικοινωνιακή προσπάθεια του Υπουργείου να φανεί την ημέρα του αγιασμού ότι όλα λειτουργούν «κανονικά».

Πάγια θέση της ΕΛΜΕ Χανίων αλλά και του εκπαιδευτικού κινήματος με τις μεγάλες κινητοποιήσεις της φετινής χρονιάς είναι οι μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία (προσμέτρηση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών συμπεριλαμβανόμενης και αυτής των σχολικών ετών 2018 – 2019 & 2019 – 2020).

Δεν θα επιτρέψουμε να υποτάσσονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας στη λογική του κέρδους και της ζημιάς. Ενάντια στις πολιτικές περικοπών, αγωνιζόμαστε σταθερά για να διασφαλιστεί σε κάθε σχολείο επαρκής αριθμός τμημάτων με τόσους μαθητές ανά τμήμα, ώστε να υπάρχει ομαλή και απρόσκοπτη φοίτηση των μαθητών μας, αλλά και αξιοπρεπές διδακτικό και εργασιακό περιβάλλον για τους συναδέλφους

Παλεύουμε

• 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια!
• Καμιά συγχώνευση- κατάργηση σχολείων και τμημάτων. Ανατροπή των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ, Ο.Π στα ΓΕΛ, ξενόγλωσσα τμήματα, μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ. Κατάργηση της ρύθμισης για ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων στα ΕΠΑΛ.
• Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα , τομέων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ του νομού.
• Οι εγγραφές σε όλα τα τμήματα των ΓΕΛ και τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρωθούν τον Σεπτέμβρη.
• Επαναφορά του διδακτικού μας ωραρίου που ίσχυε έως το 2013.
• Όχι στην κινητικότητα και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις. Οργανικές θέσεις για όλους.
• Πραγματοποίηση όλων των αποσπάσεων.
• Διαφάνεια, κριτήρια και έλεγχος σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.
• Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί τώρα. Όχι στην ελαστική εργασία.
• Άμεση αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος για τους εκπαιδευτικούς.

Στέγη, δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια για όλους

Αυτήν την περίοδο στα Χανιά, εκατοντάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, νέοι φοιτητές, εργαζόμενοι αναζητούν μάταια στέγη. Τα ενοικιαζόμενα σπίτια είναι ελάχιστα και πολύ ακριβά, απαγορευτικά για τον πενιχρό μισθό των αναπληρωτών αλλά και των μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ δεν έχουν λείψει φαινόμενα που προσβάλουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Ακόμα και εάν βρεθούν ο χρόνος ενοικίασης τελειώνει πριν το άνοιγμα της τουριστικής σεζόν (τέλη Απρίλη), με αποτέλεσμα δεν είναι λίγοι αυτοί που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν σπουδές και εργασία. Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση έχει άμεσες συνέπειες σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία. Η ανεξέλεγκτη τουριστική εκμετάλλευση έχει μετατρέψει τα Χανιά σε πόλη πολυτελείας, μόνο για αυτούς που μπορούν να πληρώσουν, ενώ εμφανίζονται φαινόμενα ακόμη και φτωχοί εργαζόμενοι, που τυχαίνει να είναι και ιδιοκτήτες σπιτιών, λόγω της υπερφορολόγησης, της χρόνιας λιτότητας και της διατήρησης του ΕΝΦΙΑ να αναγκάζονται να “ξεσπιτωθούν” και να βάζουν προς ενοικίαση την κατοικία τους στην πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (αυτή η πραγματικότητα αφορά σ’ ένα μεγάλο ποσοστό των σπιτιών) προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν. Τα πανέμορφα Χανιά λοιπόν διώχνουν τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους και τη νεολαία.

Η κατάσταση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στο νομό, αλλά αφορά συνολικά το νησί. Η Κρήτη από άκρη σε άκρη έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο τουριστικό πάρκο. Γη, σπίτια, ελεύθεροι χώροι, υποδομές έχουν μετατραπεί σε εμπορεύματα. Οι νόμοι της αγοράς και η κερδοφορία των λεγόμενων «επενδυτών» (τουριστική βιομηχανία, κατασκευαστικοί όμιλοι, τράπεζες κ.α.) καταργούν στην πράξη το δικαίωμα στη στέγη, αλλάζουν δραματικά την εικόνα του νησιού και τη ζωή των κατοίκων, πλήττουν ανεπανόρθωτα το περιβάλλον και την ιστορία του τόπου. Όλα σχεδιάζονται με κριτήριο την εξυπηρέτηση αυτών των συμφερόντων.

Σε αυτήν τη λογική κινήθηκαν τόσο οι κυβερνήσεις όσο και οι λεγόμενες «τοπικές εξουσίες » (Δήμοι- περιφέρεια). Την ίδια στιγμή που η αναζήτηση στέγης είναι δυσεύρετη και πανάκριβη υπόθεση, οι κυβερνήσεις ευνοούν τις τράπεζες που αρπάζουν τη λαϊκή κατοικία. Μέσα από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, τη βαριά φορολογία, τον ΕΝΦΙΑ και τη μεταπώληση των «κόκκινων δανείων» σε ξένους επενδυτές η κατοικία αλλάζει χέρια και συγκεντρώνεται σε λίγους.

Αυτήν την κατάσταση το εκπαιδευτικό και εργατικό κίνημα δεν μπορεί να την προσπεράσει. Οφείλει να διεκδικήσει άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος. Το ΔΣ προχωρά μαζί με τους εκπαιδευτικούς σε παρεμβάσεις στα δημοτικά συμβούλια του νομού ως πρώτο βήμα και καλεί πρωτοβάθμια σωματεία, φοιτητικούς συλλόγους , συλλογικότητες και εργαζόμενους να προχωρήσουμε σε αγωνιστικό συντονισμό και διεκδίκηση του δικαιώματος στη στέγη για όλους.

Παλεύουμε για :

• Εξεύρεση χώρων (ξενοδοχεία, δημόσια κτήρια, εκκλησιαστικά ιδρύματα) για την ΑΜΕΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των αναπληρωτών – φοιτητών και όλων των εργαζόμενων σε κατοικίες που θα εξασφαλίζουν ικανοποιητικές συνθήκες διαβίωσης και δεν θα είναι κακής ποιότητας υπνωτήρια των τριών, έξι ή και παραπάνω ατόμων.
• Γενναία επιδότηση ενοικίου στις περιπτώσεις που το κεντρικό κράτος δεν μπορεί να καλύψει δωρεάν της ανάγκες των αναπληρωτών – φοιτητών και όλων των εργαζόμενων για αξιοπρεπή στέγαση.
• Παραχώρηση κενών κατοικιών (δεκάδες είναι τα άδεια ακίνητα δήμων, εκκλησιών, φορέων του δημοσίου) που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για στέγαση.
• Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων από το κεντρικό κράτος για την κατασκευή εστιών και κατοικιών. Ανάληψη πρωτοβουλιών και από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (περιφέρεια, Δήμοι) προς την ίδια κατεύθυνση.
Καλούμε τις δημοτικές- περιφερειακές αρχές, το υπουργείο και την κυβέρνηση συνολικά να δώσουν άμεσα λύση στο στεγαστικό πρόβλημα .