«Δασκαλογιάννης»: Τώρα όλοι τρέχουν για να σώσουν την «παρτίδα»

0
1674

του Μανώλη Κονσολάκη

Από την περασμένη Άνοιξη, είχαμε εκφράσει επιφυλάξεις για τις συνέπειες που θα είχε η μεταβίβαση του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης» από το κράτος, στη Γερμανική Εταιρεία Fraport.

Με άρθρο είχαμε μάλιστα επισημάνει τις μεγάλες αυξήσεις στα τέλη των αεροσκαφών, που επέβαλε η Γερμανική εταιρεία, από την ανάληψη κιόλας του αεροδρομίου, επισημαίνοντας ότι αυτό μελλοντικά πιθανόν να έχει καταστροφικές συνέπειες, όχι μόνο σε ότι αφορά την παραμονή της Ryanair, αλλά και γενικότερα την προσέλκυση νέων low cost αεροπορικών εταιρειών στο αεροδρόμιο. Με βασικό θύμα φυσικά το τουριστικό προϊόν, άρα και την οικονομία των Χανίων. 

Δεν πέρασαν δυστυχώς πολλοί μήνες και η πρώτη «προειδοποιητική βολή», έπεσε από την Ryanair, η οποία εντελώς αιφνιδιαστικά ανακοίνωσε ότι σταματά όλες τις πτήσεις της από το «Δασκαλογιάννης» για όλη την χειμερινή περίοδο(29 Οκτωβρίου 2017 με 25 Μαρτίου 2018).

Την Τετάρτη ήρθε και η επιβεβαίωση από την ιρλανδική εταιρεία ότι σταμάτησε τις πτήσεις από τα Χανιά και εξαιτίας των αυξημένων χρεώσεων από τη Fraport

Από νωρίς το kriti24.gr είχε επισημάνει ότι στόχος της αρθρογραφίας του την περασμένη άνοιξη ήταν «όχι να κάνει πόλεμο στην Γερμανική Εταιρεία, αλλά να καταλάβουν και οι τοπικοί φορείς αλλά και η ίδια η Fraport, ότι το συμφέρον του τόπου, των Χανίων, αλλά και το δικό της, απαιτεί συγκρατημένη τιμολογιακή πολιτική για να παραμείνει ή και να γίνει ακόμη περισσότερο ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο. Και να συμφωνήσουν ότι δεν πρέπει να υπάρξουν αναταράξεις».  

Δυστυχώς το… καμπανάκι που χτυπήσαμε δεν το άκουσε κανένας.

Η Γερμανική εταιρεία από την πλευρά της επιμένει σε μία σκληρή τιμολογιακή πολιτική(έχοντας και το επιχείρημα ότι αυτή ήταν ήδη γνωστή από την υπογραφή της σύμβασης με το ελληνικό κράτος), ενώ από την πλευρά τους οι περισσότεροι εκ των φορέων, δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προλάβουν τις δυσάρεστες εξελίξεις.

Καθώς κάποιοι εξ αυτών, είχαν δει και με θετικό μάτι και είχαν «σιωπηρά» ή φανερά, υποστηρίξει την ιδιωτικοποίηση του «Δασκαλογιάννης».

Τώρα τρέχουν όλοι για να σώσουν την «παρτίδα».

Προσπαθώντας να βρουν αντικαταστάτρια εταιρεία, που θα δεχτεί να καλύψει το κενό που άφησε πίσω της η Ryanair.

Ακόμη και αν συμβεί αυτό, που όλοι το ευχόμαστε, είναι άγνωστο εάν η εταιρεία που θα έρθει, θα αντέξει τις υψηλές χρεώσεις που ισχύουν στο «Δασκαλογιάννης» για να μπορέσει να λειτουργήσει με ανταγωνιστικές και χαμηλές τιμές στα εισιτήρια.

Καθώς το ζητούμενο δεν είναι μόνο να υπάρχουν πτήσεις προς τα Χανιά, αλλά να έχουν και φτηνό κόστος για τον επιβάτη. Για να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός και για να μην πετούν άδεια τα αεροπλάνα προς τους προορισμούς τους.