4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα στο θέατρο Κυδωνία

0
23

H Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ, μετά την μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν οι πρώτες παραστάσεις του έργου «4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα» του βραβευμένου άγγλου συγγραφέα Τζέιμς Φριτς σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη στο θέατρο Κυδωνία, παρουσιάζει έναν δεύτερο κύκλο παραστάσεων του έργου από την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου έως και την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017.

Το έργο με αφορμή τη σεξουαλική βία μεταξύ παιδιών εφηβικής ηλικίας αναφέρεται στη σύγχρονη τεχνολογική εξέλιξη και την αλόγιστη χρήση της, αλλά και στην αντιμετώπιση του μείζονος αυτού θέματος μέσα στην οικογένεια. Ο συγγραφέας στο σημείωμα που έγραψε ειδικά για την παράσταση του θεάτρου Κυδωνία στα Χανιά σημειώνει χαρακτηριστικά: «αν οι γονείς δεν είναι σε θέση να καταλάβουν πώς παίζεται το παιχνίδι σήμερα, πώς θα μπορέσουν να καταλάβουν πότε παραβιάστηκαν οι κανόνες;»

Το έργο έκανε πρεμιέρα στο θέατρο Hampstead του Λονδίνου το 2014 και προτάθηκε αμέσως για ένα από τα βραβεία Olivier, ενώ την επόμενη χρονιά, λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης του κοινού, μεταφέρθηκε στο θέατρο Trafalgar Studios χαρίζοντας στον συγγραφέα του το βραβείο «Ο πιο πολλά υποσχόμενος θεατρικός συγγραφέας» από το Σύλλογο Θεατρικών Κριτικών του Λονδίνου.

Η αγγλίδα κριτικός Victoria Sadler σχολιάζοντας το εξαιρετικό αυτό έργο έγραψε πρόσφατα στο περιοδικό Theatre Review «Το γράψιμο είναι τόσο καλό που καταφέρνει να αγγίξει με δεξιοτεχνία πάρα πολλά σημαντικά, ζωτικά θέματα της σύγχρονης κοινωνίας – γονική υπευθυνότητα, υποχρέωση λογοδοσίας, τιμιότητα μέσα στη σχέση, διαμόρφωση χαρακτήρα, εικονική πραγματικότητα… Ακόμη και το πώς ένα περιστατικό στο διαδίκτυο μπορεί να σου σημαδέψει τη ζωή για πάντα».

Το έργο, γραμμένο το 2014, ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο θέατρο Κυδωνία την Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2016. Παρουσιάζεται σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση, σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, εικαστική αντίληψη Μιχάλη Βιρβιδάκη και Μαρίας Μπατάνα, σύνθεση ήχων Δημήτρη Ιατρόπουλου, φωτισμούς Γαλάτειας Σαραντάκου, με βοηθούς σκηνοθέτη τον Αιμίλιο Καλογερή και τον Εμμανουήλ Στεφανουδάκη, ενώ τους ρόλους του κειμένου ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Κατερίνα Μαντίλ, Ντία Κοσκινά, Γιώργος Γελαλής και Μιχάλης Τακτικάκης.

Η παράσταση συνοδεύεται από πρόγραμμα – βιβλίο με τη μετάφραση του έργου, σημείωμα του συγγραφέα ειδικά για την παράσταση των Χανίων, εισαγωγικά στο έργο κείμενα, την εργοβιογραφία του συγγραφέα, και φωτογραφίες από την παράσταση.

Δεύτερος κύκλος παραστάσεων:
Παρασκευή 13 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 14 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 15 Ιανουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.
Παρασκευή 20 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 21 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 22 Ιανουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.
Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 28 Ιανουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 29 Ιανουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.
Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 4 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 5 Φεβρουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.
Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Σάββατο 11 Φεβρουαρίου, ώρα έναρξης 9.30 μμ.
Κυριακή 12 Φεβρουαρίου, (απογευματινή) ώρα έναρξης 8.00 μμ.

ΤΟ ΕΡΓΟ:
Ο δεκαεφτάχρονος Τζακ είναι το καμάρι της μάνας του. Η Ντάι κι ο Ντέιβιντ, οι γονείς του, του έχουν αφιερώσει όλη τη ζωή τους για να του προσφέρουν όλες εκείνες τις ευκαιρίες που οι ίδιοι δεν είχαν ποτέ – και τώρα ο Τζακ έχει εξελιχθεί σε ένα έξυπνο κοινωνικό άτομο και όλα δείχνουν πως θα καταφέρει να συγκεντρώσει τα μόρια που απαιτούνται για να μπει στην Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου στο Ντάραμ.

Όμως ένα περιστατικό, που συμβαίνει κοντά στο σχολείο του, απειλεί να καταστρέψει ό,τι είχαν καταφέρει μέχρι τώρα, ένα περιστατικό που δείχνει πως κάποιοι μισούν το γιο τους θανάσιμα. Με την εξέλιξη των γεγονότων η Ντάι κι ο Ντέιβιντ αρχίζουν να υποψιάζονται τους φίλους του Τζακ, τον Τζακ τον ίδιο, ακόμα και ο ένας τον άλλον.

Σε μια εποχή που τα smart phones βρίσκονται παντού, το θεατρικό ντεμπούτο του Τζέιμς Φριτς συνιστά ένα προκλητικό και επίκαιρο δράμα που ρίχνει φως στις αμφιλεγόμενες πολλές φορές διευκολύνσεις που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία, και σ’ ένα διαδίκτυο όπου τίποτα δεν πεθαίνει εκτός από την υπόληψη των ατόμων.